Oranz, see on ohumärk - 9 kuud hiljem

07.09.2025

Kahjujuhtumist on möödunud 9 kuud.

Selle aja jooksul oleme vahetanud pangaga 253 meili, telefoni teel suhelda ei ole võimalik.

Swedbank on teinud 9 kuu jooksul 26 erinevat väljamakset umbes 40 000 EUR väärtuses.

Iga väljamakse eest peab Swedbank klient võitlema. Iga võitlus võtab mitmeid kuid, varsti saab aasta täis. Meilidele vastamine võtab Swedbank kindlustusel reeglina nädalaid, tihti ka kauem. Olen saanud osakonnajuhatajalt sellise automaatvastuse "Suur tänu, et võtsid ühendust, sain Sinu kirja kätte. Vastan kirjale hiljemalt 15 tööpäeva jooksul." Automaatvastustes on vahel 5 ka tööpäeva jooksul, vahel 10, vahel 15 tööpäeva jooksul. Aastal 2025 ei häbene Swedbank kindlustus saata automaatvastust, et meilile vastamisele kulubki 15 tööpäeva, kuid tihti ei peeta ka sellest kinni. Aastavahetusel kadus igasugune kontakt kahjukäsitlusega enam kui kuuks.  Telefoni teel kahjukäsitlejaga suhtlemine ei ole põhimõtteliselt võimalik, telefon lihtsalt ei vasta. Võitlus iga üksiku väljamakse eest kestab kuid. Ka Swedbank enda kahjuotsuses kinnitatud väljamaksed  vaidlustatakse hiljem, pärast seda kui klient on oma kulud teinud vastavalt kahjuotsusele, sellest  eraldi pikemas postituses.

Isegi ääretult lihtsad vara kahjustused, kus kummagi poolel pole midagi vaielda, võtavad kuid. Vees kahjustunud vaiba hüvitise laekumine võttis 128 päeva, ehk neli kuud. Vees kahjustunud koeramadratsi hüvitise laekumine võttis täpselt 209 päeva, ehk peaaegu 7 kuud. Kummagi väljamakse puhul ei olnud sisulisi eriarvamusi, see ongi normaalsus.

Tegemist on kliendi kurnamistaktikaga suuremate kahjude puhul, lootuses et klient murdub ja lööb käega. Selline kurnamistaktika on olnud mitmelgi juhul edukas, kuna olen mitmeski aspektis murdunud ja loobunud vaidlemast. Olen püüdnud enda alla andmist serveerida kompromissina, kuid alati on kliendipoolne kompromiss jäänud Swedbank poolse vastuseta. Seega soovitus kõikidele järgmistele klientidele: 

Ära kunagi tee kompromisse, kuna mitte kunagi ei järgne sellele Swedbank kindlustuse vastutulekut. Kompromiss tähendab alati lõplikku loobumist ilma midagi vastu saamata.

Sageli valib Swedbank kindlustuse kahjukäsitleja kindlustushüvituse vähendamiseks lihtlabase valetamise tee. Valetamine on väga enesekindel ja kindlas kõneviisis esitatud. Näiteks kui veekahjustuse sai 3 nutikodu kontrollerit, siis kahjukäsitleja väidab suvaliselt, et kahjustada sai 1 kontroller ja vastav hüvitis. Järgneb kuid kestev kirjavahetus ja võitlus.  Soovitus järgmistele klientidele:

Alati märgi kohe ära ja lükka ümber lihtlabased kahjukäsitleja valeväited. Vahel on need päris enesekindlad, kuid alati lihtlabased.

Tuleb kohe algusest peale arvestada, et Swedbank ei korva kunagi ühtegi kahjuelementi täismahus ilma võitluseta. Alati vähendatakse või arveldatakse "omadel alustel"

Vaid üks näide kümnetest: Kui täpselt samasugust kahjustunud mööblit ei ole saada, siis asendus arvutatakse suvaliselt. 7000 EUR maksnud spoonitud BoConcept disainimööbli hüvitamiseks tuleb algul mitu kuud tõestada, et vees pundunud kapi remont ei ole võimalik. Lõpuks saadab kahjukäsitleja suvalise laminaadist kontori sahtlibokside lingi ja teatab, et hüvitis 1700 EUR laekub kolme päeva jooksul. Järgneb pikk võitlus ja selgitamine mis erinevus on laminaadil ja spoonil. Seepeale saadetakse uued suvalise mööbli lingid ja lihtlabane teade, et lisahüvitis 1430 EUR laekub 3 tööpäeva jooksul. Swedbank ei küsi kunagi kliendilt kas kahjukäsitleja leitud asendus mis erineb olemasolevast nagu öö ja päev kliendile ka sobiv on. Otsused on alati ühepoolsed ja eelnevat kooskõlastamist kliendiga ei toimu. Kokku hüvitas Swedbank alla poole mööbli maksumusest, lihtsalt ei jaksanud enam võidelda.

Tea, et tulemus ei ole kunagi täismahus hüvitis. Selleks, et oleks millest vähendada, tuleb kohe alguses ära märkida ka kõige väiksemad kahjud. Näiteks kui põrandal või mööblil on väike vigastus, mis nõuab kogu põranda või köögimööbli vahetust, siis kindalsti märgi see ära ja nõua vahetust kuigi suudaksid selle vigastusega elada.

Mul endal jäid mitmed väiksemad kahjud alguses märkimata ja pärast ei saa neid lisada, Swedbank vähendab omadel alustel järjest alguses märgitud kahjusi.





Populaarsed postitused sellest blogist

Neljas nädal - valgust ei paista

Oranz, see on ohumärk - siseviimistluse saaga