Oranz, see on ohumärk - siseviimistluse saaga
Selles postituses võtan kokku 9 kuud kestnud siseviimistluse hüvitamise saaga.
Uputuse käigus said kahjustuse erinevad esemed (mööbel, kamin, kodutehnika jms) ning siseviimistlus.
Väga laias laastus koosnes siseviimistluse taastamine kolmest elemendist: a) tuli vahetada põrandad b) teha sente maalritööd ja c) vahetada alt pundunud uksed.
Swedbank kindlustus saatis kohale oma soositud ehitusfirma Vara Ehitus, kes tegi kalkulatsiooni, mis jäi hiljem kahjuotsuse aluseks. Kalkulatsioon ise oli igati realistlik ja adekvaatne, siinkohal kliendi petmist ei toimunud.
Kuna Vara Ehitus keeldus parketi vahetamisel treppi eemaldamast, kaasasin järelevalve kes nõudis trepi eemaldamist enne parketi paigaldamist. Kuna Vara Ehitus keeldus kategooriliselt seda järelevalve nõuet täitmast, siis kooskõlastatult kindlustusega loobusin Vara Ehitus taastamistöödest ja läksin edasi teise, enda valitud ehitajaga. Tagantjärgi tarkusena oli see viga, kuna järgnev Swedbank kindlustuse poolne kottimine oli enneolematu.
Vara Ehitus tehtud siseviimistluse taastamise kalkulatsioon oli nõks alla 20 000 EUR. See jäi ka Swedbank kahjuotsuse aluseks, millest tehti kohe ettemaks 50%, et saaksin tööd ära tellida.
Kahjuotsuses oli kirjas nii: "Hüvitame taastusremondi 50% ettemaksuna summas 9’939.17 eurot, mis on vajalik materjalide tellimiseks ja taastamistöödega alustamiseks. Hüvitise ettemaks laekub teie kontole 3 tööpäeva jooksul. Ülejäänud summa 9’939.17 vastavalt esitatud kuludokumentidele, milleks on arve koopia ja arve tasumist kinnitav maksekorraldus ning fotod taastatud eluruumidest."
Kliendina tellisin tööd vastavalt kahjuotsusele. Tööd said tehtud ja arve makstud, millest poole olin saanud ettemaksu ja teise poole maksin omast taskust teades, et kahjuotsus on olemas, ning Swedbank on soliidne finantsasutus, kes hüvitab selle umbes kolme päeva jooksul. Esitasin kahjuotsusega nõutud dokumendid ja jäin ootama kiiret ca 10 000 EUR laekumist, kuna olin pannud väga suure summa oma raha tehingu alla kinni.
Kahjuks algas siit mitmeid kuid kestev saaga Swedbank kindlustusega. Hetkel on endiselt hüvitamata umbes 5000 EUR siseviimistluse kuludest.
Seekordne keeldumise põhjendus on päris uskumatu. Swedbank kindlustus nõuab, et mina kliendina esitaksin lisaks enda makstud arvetele ka ehitustöid teinud firma ostuarved, kust oleks näha mis summa eest ostis ehitusfirma parketi, seinavärvi, siseuksed jms. Loomulikult ei anna ükski firma oma kliendile edasi enda sisendarveid. Swedbak kindlustus aga nõuab järjekindlalt, et ma esitaksin ehitusfirma ostuarved enda kulude pähe.
Lõpuks suutsime kokku leppida kodukülastuse, kus Swedbank kahjukäsitleja sai iskiklikult veenduda, et tööd on tehtud klvaliteetselt. Seda lisaks siis eelnevalt saadetud fotodele. Kohtumine ise oli väga asjalik, ütleksin, et isegi sõbralik. Veendusime, et taastamistööd on tehtud kvaliteetselt, ning tundus, et oleme leidnud lahenduse ja kohe laekub maksmata hüvitis.
Kahjuks kohe kui kahjukäsitleja oli kontorisse jõudnud, muutus suhtlus jälle arogantseks ja kantseliitlikuks. Siiski tuli uus otsus siseviimistluse ja põrandate vahetuse kohta, ning maksmata 10 000 eurost laekus ootamatul ainuklt ca 2500 EUR. Maksmata jäi kahjuotsuses toodud siseuste osa summas ca 7500 EUR.
Algas jälle vaidlus ehitaja sisendarvete üle, millele minul puudub ligipääs. Vahepeal oli ka kahjukäsitleja osakonnajuhataja kinnitanud, et mul ei pea olema ligipääsu ehitusfirma sisendandmetele.
Nüüd aga järgneb veel uskumatum kliendi kottimine Eesti suurima finantsasutuse poolt. Swedbank kahjukäsitleja saatis kirja, kus teatas, et ta on leidnud kuskilt Poola internetist (hind Poola zlottides, tarne Eestisse võimatu) odavamad uksed ja nüüd siis jääb see siseuste arvelduse aluseks ja lisahüvitis summas 2530 EUR laekub kolme tööpäeva jooksul. Ainus viide uuele kalkulatsioonile on screenshot sulalisest poolakeelsest lehest. Seda kõike vaatamate sellele, et klient on järginud täpselt kahjuotsust alusel ja maksnud uste eest algselt kalkuleeritud 7500 EUR.
Kokkuvõte tulevastele klientidele: Swedbank kindlustuse kliendid peavad olema valmis selleks, et lubatud hüvitise vähendamise nimel on Swedbank valmis taganema enda tehtud kahjuotsusest ja kalkulatsioonist.
